حوض کوثر
یکشنبه 19 مرداد 1393 :: نویسنده : شهرام منوچهری

خاطرات پر خطر ...............تخیل های خطرناك ...............!!


http://www.xum.ir/images/2014/08/10/Capture0c20f.png

سلام دوستان ... باز هم می خوام در مورد این خاطرات سكسی حرف بزنم ... جایی كه نویسنده های مجرب و توانمند در این رشته تا به حال به هدف خود یعنی گسترش اینگونه داستانهاو دادن حس های غیر واقعی به خوانندگان رسیده اند .. متاسفانه جامعه اینتر نتی ایران اولویت سرچ خودشون رو در هنگام تفریحات اینتر نتی به این موضوع(س...) و متعلقاتش محدود می كنن و تا به امروز ذهنیت صد هاهزار نفر با خوندن این داستانها ی غیرواقعی و غیر انسانی  نسبت به زنان و یا مردان اطراف خود بد شده و صاحبان این خاطرات كه عموما همان نویسنده های چیره دست هستند  تابه حال به هدف خود رسیدند. مطالب من حقیر و سایر دوستان ظاهراً ره گشاوروشن كننده این فریب نبوده و ظاهرا هم نخواهد بود ...!! اما حتی اگر یك نفر هم با خوندن این مطلب دست از خوندن این خاطرات مهمل برداره قطعا ما به هدف خود رسیدیم.. ...!!در ایتدا این مطالب با نام خاطرات سكسی منتشر می شدند اما بعد كه همه با ماهیت دروغ این حرفها پی بردند به داستان های سكسی تغییر نام دادند !!

در این داستان ها  سعی شده كه اندامهای جنسی به گونه ای غیر واقغی شناسانده بشه و مخاطب رو غرق در شگفتی های غیر واقعی كنه ..هر جا كه بخوان هوس رو می برن .... زن همسایه .. منشی شركت .. مردمجرد طبقه پایین ..باغبان خونه ...پرستارخوش برخورد ..برجستگی ها زیر لباس!! همه و همه در نظر خوانندگان این خاطرات به موجوداتی صرفا سكسی تبدیل میشن و تمام هوش و حواس جوان و نوجوان دختر یا پسر درگیر این دنیای غیر واقعی و تخیلی  می شود .. از این جهت غیر واقعی چون اگر ذره ای دقت داشته باشید  نگارش این داستانها بسیار حرفه ای و انشایی و بارعایت تمام اصول غیر اخلاقی می باشند(گاها به عمد چندین غلط املایی رودر نوشته قرار میدن) و این كاری نیست كه از عهده هر كسی بر بیاد ..مخاطب این داستانهابه تدریج غرق در دنیای  این افراد می شود و خود را جای آنهامی گذارد .. خود ارضایی هنگام خواندن این خاطرات  كوچكترین كاری است كه ممكن است رخ دهد ..علت اینكه من روی  این موضوع تاكید دارم میزان سرچ و حرص برای به دست آوردن این داستانها از سوی كاربران اینتر نت در كل دنیامی باشد ..شاید فكر كنیداین موضوع فقط مربوط به ایران است!! ..در واقع خیلی از این داستانها ترجمه نمونه خارجی هستند !!.. اما نكته عذاب آوراین جریان این است كه  اگرحتی فرض رو بر این بگیریم كه این خاطرات حقیقت باشند چه نیازی به گفتن آنهاست ؟اصلا چه نیازی است كه بقیه هم بدانند كه شما با چه كسی و چگونه و در چه حالتی و با چه روشی و با چه دارویی و با چه هیجانی  رابطه داشتید ؟ .. درست مثل اینست كه شما بروید  كره مریخ را فتح كنیدو و بعد بیاییدو بدون هیچ تصویر و مدركی شروع به گفتن تجربه های خود بكنید ...پسرانی كه  از تجربه های خودشون میگن و دخترهایی كه باهاشون بودن رو هرزه و یا ج...نده خطاب میكنن در حالی كه  خویشتن رو فراموش كردن كه با زمین و زمان رابطه جنسی داشتند . به نظر من نام فاحشه كاملا زیبنده اینگونه پسرهاست كه از اعتماد شریك جنسیشون سواستفاده میكنن ...

خیلی از دوستانی كه  اقدام به خوندن این خاطرات می كنن  كاملا واقف هستند كه این نوشته ها با مبالغه و بزرگنمایی و خالی بندی به این مرحله رسیده اما برای  به هیجان رسیدن و غلیان شهوت،  باعلم بر دروغ بودن این خاطرات باز هم  اعتیاد به این نوشته های  مشكوك خوره جان خوانندگان می شود .. می خوانید ..وارد دنیای تخیلی نویسنده می شوید .. با او گام بر می دارید .. ذهن خود را در اختیار دستان توانمنداین خاطرات می گذارید ..می گذرد ..خیال می سازید ..حال وارد دنیای واقعی میشوید ..یه آلت سیخ شده .یا مهبل خیس شده  تنهاحاصل این خاطرات در دقایق نخستینه اتمام خاطره می باشد .. حال افسردگی ودر دسترس نبودن وسیله دفع شهوت بلای جان می شود .. ساده ترین كار خود ارضایی .. وبعدپا فراتر می رود .. وارد دنیای واقعی می شویم .. اینجاكجاست .. من كجام ؟ نه این غیر واقیعه ... پس چرا اون حالات برای من تكرار نمیشه ...اصلا چرا لذتی كه در آن خاطرات گفته میشود اینجا نیست .. كدوم واقعیه ؟  ............!!!!دوست عزیز ختم كلام بگویم كه همه و همه این مطالب صرفا برای كشیدن شمابه دنیای غیر واقعی و غافل كردن شمااز لذت واقعی می باشد .. در كشور ما وسائل سمعی بصری  هیچ كمكی نمی كنند تنها و تنهاباید با تلاش خودت و خوندن كتاب های مختلف در مورد شخصیت و فیزیك جنس مخالف  به بلوغ فكری برسی ..نذار بلوغت  به وسیله این ارجیف ساختگی یا نمیه واقعی !! محصور بشه....

پیامد های  خواندن این خاطرات .......................غیرقابل اجتناب

1-دیدی غیر واقعی نسبت به نظر و طرز فكر جنس مخالف خود پیدا میكند و ممكن است در برخورد با جنس مخالف خود حركات و صحبتهای او را اشتباه برداشت كند. كسی كه این داستان ها رو می خونه در بسیاری موارد روی همه نگاه جنسی داره ..حتی ....................!!!!.

2-بسیاری از داستانها در مورد مردان یا زنانی است كه مثلا همسرش او را تامین نمیكند و یا در شهرستان است و مرد یا زن برای ارضای خود با فردی از جنس مخالف رابطه برقرار میكند. چنین داستانهایی باعث ایجاد بد بینی و حتی استرس در شخص در سنین بالاتر میشود. فرض كنید نوجوان پسری كه بارها داستانها و خاطرات سكسی زنانی را خوانده است كه در غیبت شوهر خود وبا دوست پسر خود رابطه داشته اند و یا چون شوهرشان حرارت لازم را نداشته است. خوب حالا در سنین بالاتر اگر مثلا مردی به دلایل كاری مجبور به غیبتهای طولانی باشد و یا فرد سرد مزاجی باشد ممكن نسبت به همسر خود بدبین شود و یا احتمال خیانت همسر خود را بیشتر ببیند و در آن صورت دچار استرس و اضطراب خواهد شد.

3-متاسفانه برخی از این داستانها به سكس با محارم اشاره شده است كه این البته برای افراد بزرگتر خنده دار است  چون بسیار راحت می توان فهمیدكه هدف چیست ..زیرا این موضوع در تمام دنیا نهی شده و اصلا قابل هضم نیستو  رخدادش صدمیلیون به یكه !!.؟ .اما برای نوجوانان ممكن است باعث شود او نسبت به خواهر یا مادر و حتی افراد نزدیك فامیل افكار منفی پیدا كند و یا نوع نگاه او به آنها تغییر كند..........

4- برخی از اینگونه داستانها به نوعی در نگاه شخص نسبت به افراد یا شغلهای خاص تاثیر منفی میگذارد. مثلا نوجوانی كه دهها داستان در رابطه با مردی با همسر دوست خود را خوانده است و یا شكل بدتر مثلا دهها داستان در رابطه با مدیر عامل و منشی شركت ، صاحب فروشگاه و فروشنده ، پرستاران و یا زنان مطلقه ، حال فرض كنید همسر آینده چنین نوجوانی بخواهد جایی بصورت منشی استخدام شود و یا نگاه نوجوان را به زن همسایه ویا فامیل كه مثلا پرستار و یا مطلقه چگونه خواهد شد .............

5-در اكثر این داستانها حركات غیر عادی و حتی خطا در نزدیكهای جنسی به نوعی بیان میشود كه در خواننده نیز این قضیه جا می افتد و او نیز در آینده و در روابط جنسی خود چنین انتظاری خواهد داشت و یا سعی در اجرای آنها دارد.همچنین در برخی از اینگونه داستانها و افكار مرد یا زن داستان را تعریف میكنند، برخی از این افكار حتی در ذهن زنان و مردان هرزه نیز نیست . و باز در نظر بگیرد دختر نوجوانی كه اینگونه داستانها را میخواند او در آینده ممكن است در خواندن و طرز تفكر شوهر خویش دچار اشتباه شود طبیعی است كه هیچكس نمیخواهد حتی همسرش به او به دید موجودی صرفا سكسی نظر داشته باشد.................

6- دوستی های جنس مخالف دیگر چیزی نیست كه وجودش رو انكاركنیم وغیر مفید بدونیم ..خوندن این خاطرت باعث میشه كه اهداف اصلی دوستی كه شناختن جنس مخالف در قالبی صحیح و متفاوته جای خودش رو به میدان فریبكاری دختر و پسر بده .. به گونه ای كه  در همان روز های ایتدایی  ذهنیتشون نسبت به هم خراب میشه و به وقول معروف به هم میزنن ..كما اینكه ثابت شده  خیلی ازازدواج ها بر اثر دوستی های ثابت و هدف دار به وجوداومده...اما  هذیان هایی مثل خاطرات سكسی ذهنیت جامعه رو نسبت به این دوستی ها  بد می كنه .. و پیش فرض همه رو بر این میذاره كه دختر و پسر دنبال ارضای جنسی وپول این حرفهاهستند...!!شاید اینها باشه اما همه  دوستی اینهانیست.. !!در واقع خوندن و مرور كردن چنین داستانهایی  انسان رو از واقعیت دور میكنه و به جای پرداختن به شناخت سكس واقعی وارد دنیای غیر واقعی این  داستانها و انجمن های بیمار میكنه. ..

                                           
نظر دهید





نوع مطلب :
برچسب ها : داستان"تاثیر منفی داستان های غیر اخلاقی"روابط خانوادگی،
لینک های مرتبط :


یکشنبه 19 مرداد 1393 :: نویسنده : شهرام منوچهری

فرق بین شیعه و سنی چیست؟

شیعه و سنی,اختلاف شیعه و سنی,شیعه,سنی,فرق بین شیعه و سنی

فرق بین شیعه و سنی چیست؟

در رابطه با اختلافات موجود بین شیعه و سنی در مورد نماز توجه به چند نکته لازم است:

 اولاً: اختلاف بین شیعه و سنی در نماز تنها در جزئیات است والا در کلیات با هم مشترکند.

ثانیاً: ریشه اساسی اختلاف آن است که اهل تسنن به سیره خلفا روی آورده، و حتی اجتهادات آنان در برابر نصوص دینی را حجت می‏دانند، لذا حتی در مواردی که سیره خلفا برخلاف ظاهر قرآن یا سنّت پیامبر(ص) باشد، به آن عمل می‏کنند.
 
هم‏چنین در این زمینه از فقیهانی غیراز اهل بیت(ع) نیز تبعیت می‏کنند. ولی شیعیان در فقه و نیز اصول اعتقادی خود پیرو مکتب اهل بیت(ع) می‏باشند همین امر موجب آن گردیده که تفاوت‏های عملی نیز در احکام بروز نماید.گفتنی است که پس از پیامبر اکرم‏(ص) افراد زیادی به عنوان صحابه و یا تابعین، از آن حضرت نقل حدیث می‏کردند. این نقل‏ها سرآغاز شکل گیری فقه و مکاتب فقهی بوده است.

متاسفانه به دلیل فاصله گرفتن حکومت و خلافت پس از پیامبر اکرم(ص) از اهلبیت(ع) که آگاهترین افراد به احکام دین بوده اند، این حکومت‏ها بنا به دلایل سیاسی به ترویج افراد و مکاتبی که متفاوت با مکتب اهل بیت(ع) بود همت گماشتند تا آن جا که حتی تا چند قرن همه مذاهب فقهی دیگر رسمیت داشتند، ولی مکتب اهل بیت رسمیت نیافته بود.

مهمترین موارد اختلافی شیعه و سنی در احکام نماز مربوط به وضو و جمع خواندن نمازهای ظهر و عصر و مغرب و عشاء می باشد،که به اختصار بدانها اشاره می کنیم:

 در رابطه با اختلاف در وضو باید گفت:
 وضوی‌ همه‌ مسلمانان‌ تا خلافت‌ عثمان‌ صورت‌ واحدی‌ داشته‌ و مانند وضوی‌ کنونی‌ شیعه‌ بوده‌ است‌. این‌ مسأله‌ با آیه‌ قرآن‌ نیز تطبیق‌ دارد که‌می‌فرماید: «وامسحوا برؤسکم‌ و ارجلکم‌» (سوره‌ مائده‌ ، آیه‌ ۶ ) در این‌ آیه‌ خداوند امر به‌ مسح‌ سر و پاها نموده‌ است‌، در حالیکه‌ اهل‌ تسنن‌ پاها را می‌شویند، علت‌ تغییر وضو این‌ بود که‌ عثمان‌ در اواسط‌ دوران‌ خلافت‌ خود نسبت‌ به‌ چگونگی‌ وضوی‌ پیامبر(ص) گرفتار تردید شد، او سپس‌ وضوی‌ پیامبر(ص) رابه‌ شکلی‌ که‌ اکنون‌ در میان‌ اهل‌ سنت‌ مرسوم‌ است‌ اعلام‌ نمود. این‌ قضیه‌ مورد مخالفت‌ بسیاری‌ از صحابه‌ پیامبر(ص) واقع‌ شد، لکن‌ حکومت‌ اموی‌ بنا به ‌اغراض‌ سیاسی‌ در نقاط‌ مختلف‌ اسلامی‌ شیوه‌ عثمان‌ را تبلیغ‌ کردند و جوی ‌به‌ وجود آوردند که‌ برخی‌ ازصحابه‌ جرأت‌ مخالفت‌ با روش‌ دستگاه‌ حاکم‌ را نداشتند‌ و در نتیجه‌ این‌ گونه‌ وضو گرفتن‌ رواج‌ یافت‌.
 
در مورد اختلاف در جمع کردن بین نمازهای ظهر و عصر و مغرب و عشاء هم باید گفت:
 
تردیدی نیست که پیامبر اسلام(ص) نمازها را گاهی در سه وقت می‏خواندند و به عبارت دیگر ظهر و عصر و مغرب و عشاء را پشت سر هم می‏خواندند و می‏فرمودند: چنین می‏کنم تا امّتم راحت باشند. این گونه روایات می‏رساند که پیامبر اسلام(ص)، راحتی امت را در نظر گرفته‏اند و جمع خوانده‏اند. شیعیان در طول تاریخ، تلاش کرده‏اند که سنت‏های پیامبر(ص) را زنده نگهدارند و این هم یکی از سنّت‏های پیامبر(ص) است.
 
برای نمونه برخی از روایات را در زمینه‏ی جمع خواندن ظهر و عصر و مغرب و عشاء می‏آوریم:

روایات شیعه:
 - امام صادق(ع) فرمود: پیامبر اسلام(ص) وقتی که ظهر شد، نماز ظهر و عصر را با جماعت اقامه کرد، بدون این که عذری در کار باشد و همچنین نماز مغرب و عشاء را، بدون این که عذری در کار باشد، و قبل از سقوط شَفَق با جماعت اقامه کرد و پیامبر(ص) این کار را فقط برای وسعت داشتن وقت، انجام داد.

- عبدالله بن سنان از امام صادق(ع) نقل کرده که آن حضرت فرمود: پیامبر اسلام(ص) بدون این که عذری در میان باشد، ظهر و عصر،مغرب و عشاء را با یک اذان و دو اقامه، خواندند.

عبدالملک قمی می‏گوید: به امام صادق(ع) گفتم: آیا می‏توانم بدون این که عذری داشته باشم، بین دو نماز را جمع کنم؟ فرمود: پیامبر(ص) چنین می‏کرد و می‏خواست با این کارش برای امتش سبکی و گشایش بیاورد.

این روایات می‏فهماند که پیامبر خدا نمازها را جمع خوانده است و می‏خواست که مردم جمع بخوانند تا راحت باشند. بنابراین اگر کسی جمع خواند عمل به سنّت پیامبر(ص) کرده است.

 روایات اهل سنّت:
 - جابر بن زید از ابن‏عباس نقل می‏کند: صَلّی النبیُّ سَبعاً جمیعاً و ثمانیاً جمیعاًیامبر(ص) هفت رکعت را جمع خواندند و هشت رکعت را هم جمع خواندند.

- ابن عباس می‏گوید: «صلّی رسولُ‏ الله الظُّهْرَ والعصرَ جمیعاً والمغربَ و العشاءَ جمیعاً من غیر خوفٍ و لاسَفرٍ:[۶] پیامبر اسلام(ص) ظهر و عصر و مغرب و عشاء را بدون این که خطر و سفری باشد، جمع خواندند.»

- ابن عباس می‏گوید: انّ النبی(ص) کان یُصَلّی بالمدینة یجمع بین الصلوتین بین الظهر و العصر و المغرب و العشاء من غیر خوفٍ و لامطرٍ. قیل له: لِمَ؟ قال: لئلاّ یکون عَلی امتِهِ حَرَجٌ: پیامبر(ص) در مدینه بدون این که خطری باشد و یا باران ببارد، ظهر و عصر و مغرب و عشاء را با هم می‏خواندند. از ابن‏عباس پرسیدند: چرا چنین کرد؟ ابن عباس گفت: تا امت در مشقّت نباشد.

- سعید بن جبیر از ابن عباس نقل می‏کند که: صلی رسول ‏الله(ص) الظهر و العصر جمیعاً والمغرب و العشاء جمیعاً فی غیر خوف و لاسفر:پیامبر(ص) بدون این که خطر و سفری باشد ظهر و عصر و مغرب و عشاء را با هم خواند.

 روایات اهل سنت در این زمینه فراوان است. برای نمونه به این چند روایت اشاره کردیم. بر اساس این روایات پیامبر اسلام(ص) نماز مغرب و عشاء و ظهر و عصر را با هم می‏خواندند و هدفشان هم این بود که مردم راحت باشند و آن حضرت می‏دیدند که مردم در مشقّت هستند و به خاطر همین چنین کردند. حال اگر کسی یا گروهی و یا امّتی مانند پیامبر(ص) نماز بخواند، نه تنها کار بدی نکرده‏اند بلکه به سنّت پیامبر عمل کرده‏اند. آن چه بد است، رها کردن سنّت پیامبر است. هر کس سنّت پیامبر را رها کند، مرتکب کار زشت شده است، نه آن کس که به این سنت عمل می‏کند.
نظر دهید




نوع مطلب :
برچسب ها : شیعه"سنی"سنت پیامبر"خلفای راشدی"سیره ی اهل بیت"،
لینک های مرتبط :


هدف تهاجم فرهنگی، تعرض به اعتقادات جوانان است

هدف تهاجم فرهنگی، تعرض به اعتقادات جوانان است

هجوم فرهنگی یکی از مهمترین تهاجمات دشمنان خارجی علیه حاکمیت و باورهای مذهبی جوانان است که به آن تمسّک جسته‌اند.

تهاجم فرهنگی اگرچه به معنای ظاهری آن، تحلیل رعب‌انگیزی ندارد لکن در عمق و باطن مطلب، هدف ژرف و نهایی بسیار دقیق و تخریبی دارد. هدفی که اندیشه‌های مذهبی جامعه و جوانان و همچنین باورهای عرفی و حسن و قبح عقلی را دچار سرخوردگی و سرکوب کرده و باطن یک برنامه‌ریزی دقیق و بلند مدت، نقش تأثیرگذار خود را بر پیکره‌ی جامعه وارد می‌کند.

به خوبی می‌توانیم دریابیم که تهاجم فرهنگی، توطئه و فتنه‌ای برنامه‌ریزی شده‌است که دشمنان انقلاب علیه حاکمیت دین و باورهای اخلاقی و اجتماعی ترسیم کرده‌اند تا جامعه و جوانان را از فرهنگ اصیل و اعتقادات مذهبی د.ر سازند و با ارائه فرهنگ آلوده و اندیشه‌های فاسد که ظاهری جذّاب دارند، جوانان را به فساد و ابتذال ترغیب کنند.

دشمنان خارجی و معاندین داخلی، امروزه به این نتیجه رسیده‌اند که نمی‌شود حکومت اسلامی را با تهاجمات اقتصادی و نظامی از بین برد، زیرا تا زمانی که استقلال مذهبی در بین مردم و جوانان جامعه حاکم باشد، تمامی نقشه‌های شوم آنان خیلی سریع نقش بر آب خواهد شد. از این‌رو دشمنان غائله فرهنگی را با شگردهای مختلف از جمله نفی باورهای مذهبی در جوانان به راه انداخته‌اند تا بتوانند با تحریک جوانان، زمینه‌های فرار از مذهب را بر ایشان ایجاد کنند.

رسیدن جامعه اسلامی ایران به استقلال سیاسی، از نشانه‌های مهم پیروزی و استواری حکومت است که دشمنان خارجی چشم حسرت به آن دوخته‌اند زیرا آنان دریافته‌اند، زمانی می‌توانند ماهیت انقلاب را تغییر دهند که به استقلال سیاسی جامعه حمله کنند و تنها مسیر مطمئن جهت اجرای برنامه‌های مخرب خود را تغییر درساختار فرهنگی جامعه می‌دانند که هر روزه با تلاش‌های شبانه‌روزی در حال فعالیت هستند. از این‌رو تهاجم فرهنگی دشمنان زنگ خطری است برای جامعه اسلامی و متولیان و مدیران مملکت که استقلال سیاسی به منزله نقطه پایان فعالیت نیست و نیاز است تا درباره استقلال فرهنگی نیز تلاش کرد.

شهید مطهری، کلام ارزشمندی در این زمینه به یادگار گذاشته‌است که با تأمل عمیق در آن می‌توان به حساسیت استقلال فرهنگی و مذهبی جامعه پی‌برد. ایشان معتقد بودند:« ما اگر مکتب خودمان را ارائه کنیم،حتی با اینکه رژیم ستم‌شاهی را ساقط کرده‌ایم و حتی با این فرض که استقلال سیاسی و اقتصادی را به دست آوردیم اگر به «استقلال فرهنگی» دست نیابیم، شکست خواهیم خورد و نخواهیم توانست انقلاب را به ثمر برسانیم. ما باید نشان دهیم که جهان‌بینی اسلامی نه با جهان‌بینی غرب منطبق است و نه با جهان‌بینی شرق و به هیچ‌کدامشان وابسته و محتاج نیست.[1]»

زمانی می‌توانیم مدعی باشیم که با یک استقلال فرهنگی همه جانبه رسیده‌ایم که از همه‌ی ظرفیت‌ها و امکانات جامعه، از همه‌ی چهره‌ها و عقاید‌، از همه‌ی انتقادات و نظرات استفاده‌ی راهبردی کرده‌باشیم و میانگین مجموع نظرات آرای ملّت و جوانان را به عنوان سند ارزشمند در تعریف دقیق استقلال فرهنگی قلمداد کنیم. این مسأله پذیرفتنی نیست که گروهی خاص از افراد جامعه، حق انحصاری در برابر فرهنگی دارند. زیرا اعتقاد داریم چنانچه درباره‌ی استقلال فرهنگی انحصاری عمل کنیم نتیجه‌ی به دست آمده آن نیست که به استقلال واقعی فرهنگی رسیده‌ایم.

امروزه مهاجمان فرهنگی در تبلیغات خود سعی کرده‌اند تا درجهت رسیدن به اهداف شوم خود، به اعتقادات مذهبی جامعه و جوانان تعرض کنند، به طوری که از این مسیر بتوانند به استقلال فرهنگی کشور تعرض کنند و آسیب جدّی وارد سازند.

بر همین اساس، مهاجمان فرهنگی، تمامی تلاش خود را بر ضدّ و نقیض جلوه‌دادن اسلام به کار گرفته‌اند، به طوری که وانمود کنند اسلام فاقد جنبه حکومتی است و با اندیشه‌های مورد تقاضای جوانان از جمله آزادی، استقلال پیشرفت و هنر در منافات جدّی است.

شهید مطهری در این‌باره می‌گوید:« استعمار سیاسی و اقتصادی آنگاه توفیق حاصل می‌کند که استعمار فرهنگی توفیق به دست‌آورده باشد و بی‌اعتقاد کردن مردم به فرهنگ و تاریخ خودشان، شرط اصلی این موفقیت است. استعمار دقیقاً تشخیص داده و تجربه کرده‌است، فرهنگی که مردم مسلمان به آ تکیه کرده‌اند، فرهنگ و ایدئولوژی«اسلامی» است.[2]

بی‌تردید، دشمنان خارجی با همکاری و عنایت غافلان و معاندان داخلی که تهاجم فرهنگی را بر علیه نظام به راه انداخته‌اند، سعی کرده‌اند تا با عبرت‌گرفتن از شکست‌های مفتضحانه خود علیه حکومت، با تعریف ایدئولوژی جدید فرهنگی، به استقلال مذهبی و فرهنگی جامعه، خدشه وارد کرده و زمانی که این مقدمات مهیّا شد، زمینه مناسب را برای براندازی نظام پیدا کنند.

بی‌دلیل نیست که «دیوکیو» مأمور سازمان جاسوسی آمریکا، در دیدار برخی عناصر ضدّ انقلاب فراری از کشور می‌گوید:« مهمترین حرکت در جهت براندازی جمهوری اسلامی، تغییر«فرهنگ» جامعه فعلی ایران است و ما مصمّم به آن هستیم.[3]»

در لابه‌لای اسناد یکی از گروهک‌های ضد انقلاب، مطلبی یافت می‌شود که ایدئولوژی جدید فرهنگی آمریکا علیه ایران را دوچندان می‌کند:« اگر ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران را از آن بگیرند، حکومتی می‌‌شود مانند هر دار و دسته‌ی دیگر ... پیکار فرهنگی در واقع نفی جوهر و ماهیت نظام جمهوری اسلامی است.[4]»

مطالب گفته شده گواه ای است که تهاجم فرهنگی دشمنان خارجی علیه نظام اسلامی ایران، تهاجمی جدی و خطرناک است، به طوری که در هر زمان با تداعی کردن اندیشه‌های مدرن و شیوه‌های گوناگون به مبارزه فرهنگی خود وسعت بخشیده تا ساختار فرهنگی جامعه را متلاشی سازند.

تلاش‌های گسترده‌ای از سوی حاکمیت برای مقابله و خنثی کردن عوامل فریب‌دهنده و آشوبگر تهاجم فرهنگی انجام گرفته‌است، اما  با توجه به حساسیت جامعه و شرایط منطقه تلاش‌های گسترده و پیچیده فکری و فرهنگی را می‌طلبد که بتوان با غائله بزرگ تهاجم فرهنگی، مقابله‌ی جدّی و قاطع کرد.

استاد مصباح یزدی در این‌باره می‌فرماید:« ما باید از شیوه‌های تهاجمی برضد آن‌ها استفاده کنیم همان‌گونه که آن‌ها برای ترویج ارزش‌های خود از این شیوه‌ها استفاده می‌کنند ما نیز باید هنرمندانی پرورش دهیم که بتواند ارزش‌های اسلامی را در فیلم، نمایشنامه، کتاب، رمان و داستان و در سایر آثار هنری آنچنان زنده و ترویج کنند که بتوانند دیگران را تحت تأثیر قرار دهند، نه آنکه همیشه در مقابل دشمن موضع انفعالی اتخاذ کنیم یا در نهایت تنها از خود دفاع نماییم.[5]»

تردیدی نیست که جهت مقابله با غائله‌ی فرهنگی دشمنان، راهی جز آن نداریم که با به روز کردن فرهنگ و تحوّل در آن از شیوه‌های ضد فرهنگی استفاده کنیم. از این‌رو، ضروری است مدیران و متولیان فرهنگی کشور به رهنمودهای رهبر فقید انقلاب توجهی کامل مبذول داشته‌باشند تا بتوانیم با تحول ر عملکردها و برنامه‌هایمان و با استفاده از زبان هنر با تحریکات دشمنان مقابله کنیم.

رهبر فقید انقلاب می‌فرمایند:« ... اساساً فرهنگ هر جامعه، هویت و موجودیت آن جامعه را تشکیل می‌دهد و با انحراف فرهنگ، هرجامعه در بعدی‌های اقتصادی، سیاسی، صنعتی و نظامی قدرتمند و قوی باشد ولی پوچ و پوک و میان تهی می‌باشد... بزرگترین تحولی که باید بشود در فرهنگ باید بشود. برای این‌که بزرگترین مؤسسه‌ای است که ملّت را یا به تباهی و یا به اوج عظمت و قدرت می‌کشد.

باید فرهنگ را یک جوری درست بکنید، فرهنگ را یک جوری بار بیاورید که برای ملت شما مفید باشد و این انجام نمی‌شود، جز که ایمان باشد... همه مسؤولیم و همه باید در پیشگاه خداوند و خلق خدا جواب تهیه کنیم و در این زمان که فرصتی ارزنده داریم از هیچ‌کس عذری پذیرفته نیست و همه باید به مقدار توان خویش در این امر حیاتی کوشش نماییم تا خون جوانان برومند مجاهد و کوشش ملت و جاهدت بی‌دریغ آن هدر نرود...[6]

رهنمودهای رهبر فقید انقلاب بایستی به عنوان بهترین الگوی فکری و عملی متولیان و مدیران جامعه باشد، تا از کار فرهنگی و هنری غافل نماند. چرا که هرگونه غفلت در این‌باره، باعث انحراف جامعه می‌شود.

از این‌رو نیاز است تا در مقوله فرهنگ و هنر، تلاش بیشتری کرد و روش‌های فرهنگی و هنری را به عنوان بهترین روش‌های تأثیرگذار هم برای جوانان و هم به عنوان یک ابزار مهار شده در مقابل دشمنان قرارداد تا بتوانیم به موفقیت برسیم. در غیر این‌صورت به موفقیت نخواهیم رسید و عاملی می‌شویم تا جوانان به نوعی انگیزه فرار از مذهب را داشته باشند.

هجوم ارتباطی امروزه دشمنان خارجی، علاوه بر تهاجم گسترده فرهنگی علیه حاکمیت و باورهای مذهبی جوانان، تهاجم ارتباطی خطرناکی را شروع کرده‌اند، زیرا پس از فروپاشی دنیای سنتی و جایگزین شدن به دنیای صنعتی «عصر ارتباطات» در لابه‌لای هزاران اندیشه و فعالیت به وجود آمد. عصری که دریک لحظه، جهان هستی را به ارتباط در می‌آورد، به نحوی که همگان بتوانند در کمترین مدت زمان، با صرف حداقل هزینه‌های مالی به وسیله ارتباطات، به روابط اجتماعی و دادو ستد اقتصادی بپردازند.

با توسعه بی‌رویه و چشمگیر عصر ارتباطات، علاوه بر آثار و منافع سازنده‌ای که شاهد بوده‌ایم، متأسفانه مضرات فراوان اجتماعی آن را ناظر هستیم که جمع زیادی از جوانان دستخوش برنامه‌های تبلیغاتی مهاجمان ارتباطی شده‌اند.

امروزه تکنولوژی ارتباطات، زمینه‌ی مناسبی شده‌است تا دشمنان به باورهای مذهبی جوانان نفوذ کنند؛ زیرا آنان دریافته‌اند که نسل جوان بیش از هر چیز، علاقه کامل به تماشای برنامه‌های ماهواره‌ای و ارتباطی دارد، به همین جهت دشمنان خارجی سعی بر آن نموده تا با مونتاژ و تولید بیش از هزاران ساعت برنامه مبتذل اخلاقی، در مرتبه اول، اندیشه‌های جوان را تحت تأثیر افکار و تصاویر مهیّج و ضد اخلاقی قرار دهند و در مرتبه دوم با اغفال اندیشه‌های آنان، به باورهای مذهبی جوانان حمله کرده و روحیه ایمان و اعتقاد به مذهب را در تفکرات نوپای آنان بخشکانند. هجوم ارتباطی امروزه از سه طریق: 1- رادیوها 2- ماهواره‌ها 3- اینترنت، طراحی شده‌است که بایستی با روش درست و تفکر منطقی در این‌باره برخورد کرد تا بتوانیم به نتیجه قابل قبول برسیم.





نوع مطلب :
برچسب ها : اینترنت"فرهنگ"تهاجم فرهنگی"جوانان،
لینک های مرتبط :


یکشنبه 19 مرداد 1393 :: نویسنده : شهرام منوچهری
اینترنت ابزار تهاجم فرهنگی


نویسنده: رضا رمضانی

جذابیت استفاده از اینترنت و كامپیوتر ، نه به خاطر نو بودن آن كه به دلیل غرق شدن در دریایی از ارتباطات و اطلاعات است.دنیایی رویایی كه تنها با فشردن چند دكمه به آرامی به آن قدم می گذاریم.در این بین كودكان، نوجوانان و جوانان بیش از هر رده سنی دیگری شیفته جستجو و برقراری ارتباط با دنیای جدید هستند و تردیدی نیست كه ذهن پویای آنها ، مستعد گرایش به سوی ناشناخته هاست ، ناشناخته هایی كه گاه شناخت آنهابه بهای نابودی و تباهی آنها است.اینترنت از همان روزهای نخست تولد به جاذبه ای ویژه برای كودكان، جوانان و نوجوانان و حتی بزرگسالان تبدیل شد، جاذبه ای كه به نسبت كاربری بالا، خطرات فراوانی را نیز در پی داشت.متاسفانه این وسیله مدرن در كشور ما ضمن آنكه فوایدی داشته و نمی توان منكر آن شد اما باید گفت اینترنت ابزار تهاجم فرهنگی نیز هست و آثار و عوارض آن مشهود است.تهاجم فرهنگی برنامه ای طراحی شده از سوی دشمن برای ورود به مرزهای فكری و روحی است و زخمی كه ایجاد می كند به سختی مداوا می شود.اگر چه این پدیده فواید زیادی برای حل مشكلات اجتماعی ، اقتصادی و ... دارد اما دشمن سرمایه گذاری زیادی كرده تا از آن برای انحراف جوانان استفاده كند.رواج ازدواج های اینترنتی كه در بسیاری موارد به فساد و جدایی كشیده شده، ترویج امور ضد اخلاقی و وجود سایت های مستهجن فراوان از معضلات فضای اینترنت است كه سلامت اخلاقی جوانان را تهدید می كند.پلیس امنیت اخلاقی گروه هایی را كشف كرده كه با یك سازماندهی و برنامه ریزی از قبل طراحی شده ، لباس و لوازم آرایش رایگان در اختیار دختران گذاشته و آنان را برای ترویج نوعی مد خاص و تست كردن شرایط اجتماعی و اخلاقی جامعه ساعت ها در خیابان ها رها می كردند.اگر از اینترنت در رابطه با مسائل علمی و پژوهشی استفاده كنیم در حقیقت به درستی از ظرفیت آن بهره برده ایم اما بیش از آنكه فرهنگ استفاده از اینترنت را یاد بگیریم و یاد بدهیم، اینترنت در خانه ها و ادارات وارد شده است.ما چه بخواهیم چه نخواهیم در آینده بسیار نزدیك اینترنت در همه خانه ها ورود پیدا می كند.ممكن است در جامعه برای فردی كه به دنبال فساد اخلاقی است، ناامنی و رودربایستی وجود داشته باشد اما كسی كه از فضای اینترنت برای دوست یابی و دیدن سایت های مستهجن و مبتذل استفاده می كند پرده خجالت و رودربایستی و ناامنی وجود ندارد.در فضای اینترنت داستانهایی در حد 3 الی 4 صفحه كه نویسنده آن ابتدای داستان را به گونه ای نوشته است كه هر كسی به آن مراجعه كرده باشد حتما اول تا آخر آن را مطالعه خواهد كرد.اگر نوجوان یا جوانی چندین داستان اینترنتی مبتذل را مطالعه كند در رفتار و افكار وی تاثیر منفی خواهد گذاشت.روانشناسان معتقدند رفتار صحیح والدین و اتخاذ سیاست هایی خاص بهترین گزینه جهت تصحیح رفتار كودكان، نوجوانان و جوانان است، چرا كه در غیر این صورت فرزندان نه تنها رفتار نادرست خود را ترك نمی كنند بلكه لجبازی با والدین را در پیش گرفته و هر روز بیش از روز قبل به سایت های غیر اخلاقی مراجعه می كنند.به دقت ، اما به دور از تحمیل و اجبار از عملكرد فرزندمان آگاه شویم، به این ترتیب كه از او بخواهیم هنگام بازدید از سایت ها ما را نیز از نحوه مراجعه به سایت ها آگاه كند. در حقیقت نوعی سیاست بی اطلاعی از نحوه مراجعه به سایت های مختلف را در پیش بگیریم. هر چند در ابتدا با لجبازی روبه رو می شویم، اما صبر و تحمل نتیجه بخش است.به فرزندمان توضیح بدهیم كه دلایل نادرست بودن بازدید از سایت های غیر اخلاقی چیست. اهداف طراحان این سایت ها را به دقت به او توضیح داده و در صورت لزوم نتایج ناگوار مراجعه به این سایت ها را با نقل حوادث مختلف تشریح كنیم.




نوع مطلب :
برچسب ها : اینترنت"تهاجم فرهنگی"فرهنگ،
لینک های مرتبط :


چهارشنبه 15 مرداد 1393 :: نویسنده : شهرام منوچهری

خون شهدا را آن فــ ــــ ــاحـــ ــ شــ ــــ ــــه خیابانی پایمال نمی کند!


خون  شهدا را آن تارک الصلات پایمال نمی کند!


خون شهدا را آن روزه خور پایمال نمی کند!!


خون شهدا  را مو و لباس آن جوان  پایمال نمی کند!


خون شهدا  را روسری افتاده آن دخترک پایمال نمیکند..

 

 

http://shabhayetanhayi.ir/wp-content/uploads/www.shabhayetanhayi.ir_.jpg

 

 

خون شهدا را حاجی هایی پایمال میکنند که مکه رفتن شان


از انگشتان دست فراتر رفته است،


اما ناموسشان محتاج لقمه نان شب شان هستند!

 

 

http://shabhayetanhayi.ir/wp-content/uploads/faghr.jpg




آنانی که صداقت را فقط به دوش میکشند


اما همچون نقل و نبــــــات دروغ می گویند!!


کسانی که در حق این ملت جفا کرده اند


آنانی که میلیارد میلیارد به جیب می زنند


و بودجه ای برای کار من و توی جوان نیست!

 

 

http://shabhayetanhayi.ir/wp-content/uploads/ekhtelas.jpg

 

 

خون شهدا را ریاکارانی پایمال می کنند که از شریعت و اسلام و شهدا


فقط حرافی های معمول را یاد گرفته اند!!


آنانی که کارشان با پارتی بازی سه سوته به انجام می رسد


و من و تو سال هـــــــــا با دهان بسته




نوع مطلب :
برچسب ها : خون شهدا،
لینک های مرتبط :




درباره وبلاگ

با عنایت خداوند بزرگوار و لطف شما میخواهم وبلاگی درخورتان ارائه دهم.امیدوارم مفید باشد. لطفا نظرات و انتقادات و مطالب درخواستی خود را با من درمیان بگذارید. التماس دعای خیر.

مدیر وبلاگ : شهرام منوچهری
نویسندگان
جستجو

آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :
 
 
 
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات